آشنایی با لامپ/قسمت پایانی دیگر موارد مربوط به لامپ

لامپ ها انواعی دارند و تنها یک مدل نیستند تا به آنها پرداخت. و قادرند است انرژی الکتریکی را به انرژی روشنایی تبدیل کند و موجب روشن شدن محیط پیرامون گردد.

چراغ الکتریکی یا لامپ یک نوع منبع روشنایی مصنوعی است که شامل یک منبع نوری و قطعات و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی مثل حباب، اتصالات، به همراه مدارات راه انداز، مثل بالاست، خازن و … می‌شود که در یک شیشه قرار داده شده‌اند، و از آن‌ها جهت تبدیل انرژی الکتریکی به روشنایی کمک می‌گیرند.در تعاریف آمده که عمر واقعی نوری: بسته به مقدار زمان استفاده از لامپ، تا هنگامی است که لامپ نور داشته باشد.

نقش مهمی در زندگی ما دارد

همچنین عمر مؤثر نوری: بسته به مقدار زمان مورد استفاده تا هنگامی است که ضریب روشنایی (شار نوری) به میزان ۷۰٪ کاهش پیدا کند.

در الکترونیک لامپ لامپ‌های رشته‌ای مدت زیادی است که به عنوان ترمیستورهایی سریع در مدارات الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گرفتند. تثبیت موج سینوسی اسلاتورها. محافظت ار تویترها (اسپیکرهای سازنده فرکانسهای بالا). تنظیم اتوماتیک کنترل حجم صدا در تلفن‌های مخابراتی.

در واقع براساس داده ها مقدار کل نور مصنوعی (به ویژه نور خیابان‌ها) مورد استفاده یا تولید شده توسط شهرها به آسانی از فضا در شب قابل مشاهده است؛ این نوعی آلودگی است (آلودگی نوری) که می‌تواند مشکلاتی به‌وجود آورد.

با تمام این تفاسیر لامپ نقش مهمی در زندگی ما دارد و بدون آن نمی توانیم شب را به روز تبدیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید