پریز آنتن چیست/بخش دوم

پریزها انواع مختلفی داشته که برخی از آنها به عنوان پریز برق و چندی دیگر به عنوان پریز آنتن شناخته می شوند.

در صورتی که در یک واحد تنها یک مصرف کننده پیش بینی شده باشد و از آن پریزبه پریز دیگری سیم کشی برق نشده باشد و کابل مصرف کننده مستقیم از پشت اسپلیتر دارند. دسته بندی انواع پریز آنتن مرکزی بر اساس تعداد خروجی:

پریز آنتن مرکزی تک خروجی:

در صورتی که در یک ساختمان، مصرف کننده فقط مایل به دریافت سیگنال آنتنمرکزی از رنج فرکانسی 5 الی 850 مگاهرتز باشد از این نوع پریز استفاده می شود. در این صورت فقط فرکانسهای مربوط به تلویزیون ملی روی باند UHF یو اچ اف و VHF وی اچ اف جهت دریافت با گیرنده دیجیتال را دریافت خواهند نمود.

پریز آنتن مرکزی دو خروجی:

فرکانس پریزهای 2 خروجی آنتن مرکزی نیز مشابه پریزهای تک خروجی می باشد (5 تا 850 مگاهرتز). با این تفاوت که در این پریزها یک خروجی رادیو FM تعبیه شده است. اما با توجه به این که تمامی شبکه های رادیویی ملی از طریق گیرنده دیجیتال قابل دریافت می باشن، عملا خروجی اف ام رادیو پریز دو خروجی بلااستفاده خواهد بود.

همچنین برخی از پریزهای دوخروجی آنتن مرکزی شامل یک خروجی فرکانس پایین آنتن و یک خروجی فرکانس بالا برای خروجی ماهواره می باشد.

پریز سه خروجی آنتن مرکزی

پریزهای سه خروجی آنتن مرکزی دارای یک خروجی آنتن با بازه فرکانس 5الی 850 مگاهرتز، یک خروجی رادیو برق با  فرکانس مشابه خروجی آنتن و یک خروجی SAT فرکانس بالا در محدوده 850 تا 2500 مگاهرتز جهت دریافت فرکانس کانال های دیجیتال (ماهواره) می باشد. در مواردی که بخواهیم یک سیگنال با فرکانس بالا و یک سیگنال با فرکانس پایین را دریافت کنیم از پریز سه خروجی استفاده می شود. در واقع زمانی که بخواهیم کانال های ماهواره و شبکه های داخلی را از یک پریز با یک خط اصلی دریافت کنیم از این پریز استفاده می کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید